livetmedGud.blogg.se

Här, på denna bloggen, vill jag presentera den kristna tron.Och jag vill ha bibeln i centrum, jag tror fullt och fast på att det är just bibeln en kristen skall ha som sin källa.. Har du frågor, eller funderar på nåt, får du mer än gärna fråga... Svarar så gott jag kan...

Det var för dej !

Kategori: Frälsningen

 
Men nu har Gud uppenbarat en rättfärdighet som inte beror av Lagen, ( dvs.det som en människa gör i sin egen kraft) men som Lagen och profeterna har vittnat om. En rättfärdighet från Gud genom tron på Jesus Kristus, för alla dem som tror. Här görs ingen åtskillnad. Alla har syndat och gått miste om härligheten från Gud, och utan att ha förtjänat det blir de rättfärdiga av hans nåd, eftersom han har friköpt dem genom Kristus Jesus."  Rom.3.21-28
 
"Ty, så högt älskade Gud världen, att han utgav sin enfödde son, på det att var och en som tror på Honom, inte
skall gå förlorad, utan ha evigt liv.
Den som tror på honom, blir inte dömd ! Den som inte tror på honom, ÄR redan dömd, eftersom han inte trott
på Guds enfödde sons namn.."   Joh.3.16-18
 

KOMMENTARER:

  • tolmia säger:
    2013-11-02 | 20:05:47
    Bloggadress: http://tolmias.blogg.se

    Lilla Bibeln.
    Den versen som du citerade.
    Jag och mina syskon fick lära oss den utantill.
    Bra sammanfattning av vad bibeln säger.
    Kram

Kommentera inlägget här: