livetmedGud.blogg.se

Här, på denna bloggen, vill jag presentera den kristna tron.Och jag vill ha bibeln i centrum, jag tror fullt och fast på att det är just bibeln en kristen skall ha som sin källa.. Har du frågor, eller funderar på nåt, får du mer än gärna fråga... Svarar så gott jag kan...

Ord om frälsningen...

Kategori: Frälsningen


 
Alla följande bibelord, är ord från Gud till dej!
 
"Och i ingen annan finnes frälsning; ej heller finnes under himmelen något annat namn, bland människor givet, genom vilket vi kunna bliva frälsta.” Appg.4.12
 
( Detta bibelordet säger att ingen annan är Jesus Kristus kan frälsa en människa..)
 
"Ty Guds nåd har uppenbarats till frälsning för alla människor "  Titus 2.11
 
(Gud visade sin nåd, då Jesus Kristus kom till världen för att frälsa människan)
 
"Om du därför med  din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst! "  Rom.10.9
 
"Amen, amen säger jag er: Den som hör mitt ord och tror på honom som har sänt mig, han har evigt liv och kommer inte under domen utan har övergått från döden till livet. " Joh.5.24
 

"Jesus sade till honom: "Jag är vägen och sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig."
Joh.14.6
 
"Ty av nåden är ni frälsta genom tron, inte av er själva, Guds gåva är det"  Ef.2.8
 

KOMMENTARER:

  • keijo säger:
    2013-06-16 | 20:46:42

    Härligt och så välsignat är ,att hjälpa våran grannar till find Herren och hans godhet med frälsningens underbar kraft in den Heliga Andens fröjd för Jesus blods skull och låt oss vara flitiga atta hjälpa till alla som tror in frälsningens miracle idag och varje dag ,tack med välsignelse ,keijo södertälje

Kommentera inlägget här: