livetmedGud.blogg.se

Här, på denna bloggen, vill jag presentera den kristna tron.Och jag vill ha bibeln i centrum, jag tror fullt och fast på att det är just bibeln en kristen skall ha som sin källa.. Har du frågor, eller funderar på nåt, får du mer än gärna fråga... Svarar så gott jag kan...

Jesus.

Kategori: Frälsningen


                                               
Den kristna tron har mycket höga anspråk...Den är inte "en i mängden" i det andliga "smörgåsbordet" som presenteras för människor i dagens samhälle.....Man kan inte plocka till sej det man tycker bäst om, förkasta vissa "obekväma" sanningar, och endå kalla sej för en kristen..Man blir heller inte en kristen genom att besöka en kyrka iblandt, tex. vid jultider, då många svenskar blir lite "religiösa"  Gud är mycket mera än en "skön, religiös känsla".Jesus är inte en del av den andliga smörgåsbordet som bjuds.

Det finns så många inriktningar i dag, som gör anspråk på en människas själ..Och hennes pengar.Ofta är det på nåt sätt  "accepterat" att tro på "gud". Det är liksom ok.Men, börjar man att prata om JESUS, då brukar det bli lite mera motstånd. En del inriktningar andvänder sej av namnet Jesus, inte minst inom new age.Men då är det inte bibelns Jesus Kristus man menar, det är inte världens frälsare, Guds son man talar om då .
Följande bibelord kansje kan värka hårda.De är skrivna av Paulus, som nitälskade för det sanna evangeliet. Orden innebär att evangeliet inte har förändrats överhuvudtaget! Det är likadant i dag som på bibelns tid ! Inget skall läggas till, eller dras ifrån budskapet om Jesus Kristus ! Och att det är på DET sättet det skall förkunnas, inget annat sätt !  Det är endast evangeliet, budskapet om Jesu korsdöd som frälser en människa.Inte nåt new-age-budskap-flum.Inget "självförvärkligande", ingen meditation, inget alls som ligger på detta "andliga smörgåsbord" ...

 

 "Men om någon, vore det ock vi själva eller en ängel från
  himmelen, förkunnar evangelium i strid mot vad vi hava förkunnat
  för eder, så vare han förbannad.
  Ja, såsom vi förut hava sagt, så säger jag nu åter: Om någon
  förkunnar evangelium för eder i strid mot vad I haven undfått,
  så vare han förbannad..."  Gal.1.8-9

"Och i ingen annan finnes frälsning; ej heller finnes under himmelen något annat namn, bland människor givet, genom vilket vi kunna bliva frälsta." App.4.12

Det är så viktigt at vi inte blandar in nåt annat i det rena evangeliet om Jesus..Det är JESUS som frälser,
inget / ingen annan än honom ! Om någon förkunner nåt annat som dom säger kan frälsa en människa, så kan
vi veta att detta är lögn ...
Bibeln säger att det är ordet som ger tro, altså bibelns ord! Och då är det där vi hämtar vår näring, och vår
källa till tro..

"Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst.  "   Rom.10.9

Kansje kan man tycka olika inom vissa saker, tex.dopfråger osv...Men, själva grunden för den kristna tron kan man aldrig någonsinn ändra på ! Då det endast är Jesus som frälser, är det honom vi skall förkutta och berätta om ..

"Ty någon annan grund kan ingen lägga än den som är lagd, Jesus Kristus. "  1.Kor.3.11

                    

Kommentera inlägget här: