livetmedGud.blogg.se

Här, på denna bloggen, vill jag presentera den kristna tron.Och jag vill ha bibeln i centrum, jag tror fullt och fast på att det är just bibeln en kristen skall ha som sin källa.. Har du frågor, eller funderar på nåt, får du mer än gärna fråga... Svarar så gott jag kan...

Jesus Paid it All !

Kategori: Frälsningen, Musik

 
En krisen människa behöver aldrig vara rädd för Gud, inte vara rädd för att han skall straffa henne på något sätt. Varför ? Jo; Jesus har betalat allting, HAN har betalat det straff som egentligen var ditt, och mitt !
När han hängde på korset, hängde all synd där med honom ! All synd som människan har begått, människor som har levt, lever nu och som kommer finnas i framtiden !  ALLTING bar han i sin egen kropp,för din skull, och för min skull..Därför behöver inte ett Guds barn vara rädd för sin skapare..Hon behöver inte själv försöka att "gottgöra" för sina felsteg...Det kan hon enda inte göra...
När Jesus hängde på koset, var hans sista ord : "Det är fullbordat" ...Altså ,det är klart. Frälsningen är klar, för varje männniska som vill ta emot den...En människa kan inte lägga till nåt, för att förbättra sin ställning inför Gud, hon kan inte göra nåt för att "bli bättre" i hans ögon!
Jesus har gjort allt som behövs ! DU behöver bara tro på det, tro på att det gäller dej.Tro på att utan Jesus Kristus är man förlorad, och måste själv stå till svars för sina synder en dag, inför Gud....
 
"Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv.  Inte sände Gud sin Son till världen för att döma världen utan för att världen skulle bli frälst genom honom.  Den som tror på honom blir inte dömd, men den som inte tror är redan dömd, eftersom han inte tror på Guds enfödde Sons namn."  Joh.3.16-18
Kommentera inlägget här: