livetmedGud.blogg.se

Här, på denna bloggen, vill jag presentera den kristna tron.Och jag vill ha bibeln i centrum, jag tror fullt och fast på att det är just bibeln en kristen skall ha som sin källa.. Har du frågor, eller funderar på nåt, får du mer än gärna fråga... Svarar så gott jag kan...

"Har religionen hjälpt dej?"

Kategori: Kristen tro

Detta synsättet kan man iblandt möta hos en del männniskor.De undrar altså om "detta med Gud" har varit värt att "testa"...Som om det endast vore nån man slänger bort  ifall det inte skulle fungera....
Jag är kristen av en enda anledning; jag tror att bibelns budskap är sanningen, jag är övertygad om det.Det finns liksom inget annat att gå till, ingen annan än Gud, ingen "reservplan".  :)
Kristendomen var inget jag liksom bara testade, för att "se om det var nåt för mej."  Kommer man til Gud med inställningen att "jag ger dej en chans, Gud, att visa vad du går för", är man helt fel ute!  Man blir inte en kristen, man söker inte Gud, för att man skall "testa" det..( man har liksom bakdörren öppen, ifall det inte var nåt att ha...)
Nej, man kommer till Gud av denna enkla anledningen: Man behöver honom. Man behöver hans frälsning, man inser att utan den, utan frälsningen genom Jesus, är man förlorad !  Man vet i sitt hjärta detta..
Jag har aldrg mött en kristen människa som ångrar att hon gav sitt liv till Gud !  Jag har själv, trots mycket svårigheter, aldrig ångrat det en enda dag .
Gud tar nämligen inget ifrån oss, när vi blir hans barn!  "Jesus sade: Jag har kommit för att de skall ha liv, och liv i överflöd." (ett innehållsrikt och meningsfullt liv) Johannes 10:10  Han gör inte livet tråkigt och glädjelöst...Han slänger inte på oss en tjock syndakatalog, som vi måste plugga utantill...Nej, han är inte sådan.När Gud vill förändra våra liv, för det vill han göra, manar han oss innifrån...Med kärlek, inte med en piska av fördömelse och fruktan!
En människa som inte tycker att hon behöver Gud, hon bedrar sej själva....

"Alla har syndat och gått miste om härligheten från Gud." Romarbrevet 3:23
 
Detta gäller den mest präktiga människa på denna jord.Det gäller den syndigaste människan också.Det gäller varenda en av oss.Vi kommer alla till korta inför Gud..Vi behöver alla hans nåd, som han ger oss genom Jesus
 
                     Nåd ---> oförtjänt gåva 
 
                   
                   Här är förhållandet till Gud brutet.
                   Då kan människan inte uppleva
                   Guds kärlek och mening
                   med sitt liv.              
 
 
                 
                        
                 Här är synden som skilde oss från
                 Gud förlåten, och människan får
                 uppleva Guds kärlek och mening
                 med sitt liv
      
                               
Kommentera inlägget här: