livetmedGud.blogg.se

Här, på denna bloggen, vill jag presentera den kristna tron.Och jag vill ha bibeln i centrum, jag tror fullt och fast på att det är just bibeln en kristen skall ha som sin källa.. Har du frågor, eller funderar på nåt, får du mer än gärna fråga... Svarar så gott jag kan...

Guds kärlek....

Kategori: Gud, Kristen tro, Musik

 
"Med Evig kärlek har jag älskat dej,
därför låter jag min nåd förbliva över dej."   Jer.31.3
 
Oavsätt vem du är, vad du har för erfarenheter i ditt liv, oavsätt hur dårlig du anser dej själv vara, behöver du veta en sak: Du är älskat av Gud  !  Guds kärlek till dej fanns innan DU fanns, han har alltid älskat dej..
Gud älskar även dej som inte tror på honom, och dej som inte tycket att du behöver honom i ditt liv..
Detta är inte bara några vackra ord..Nej, det är en evig sanning..Gud älskar! Hans kärlek är totalt annorlunda än människors kärlek.Hans kärlek evig;dvs.utan nån början och utan ett slut..
 
"Men Gud bevisade sin kärlek till oss genom att Kristus dog i vårt ställe, medan vi ännu var syndare”. (Romarbrevet 5:8)
 
Dvs; Gud viste om allt som vi skulle komma att göra, all synd vi skulle komma att begå..Endå gav han Jesus, för vår skull! Innan vi ens var födda, var frälsningen färdig för oss, för den som vill ta emot...
Du behöver aldrig vara rädd för Gud, han tar emot alla som vill komma till honom...
Och han har redan berätt vägen: Jesus Kristus! ( Joh.14.6 )

KOMMENTARER:

  • keijo säger:
    2013-09-28 | 21:02:48

    Hela psalm bok innehåller så mycket omsorg i livets många faror in ondskans skugga till oss med hat och hur Gud tar hand oss genom Kristus som är inne in psalm boks budsakp och vishet och kärlek och förlåtelse till oss alla in Jesus blod ,tack med välsignelse ,keijo södertälje

Kommentera inlägget här: