livetmedGud.blogg.se

Här, på denna bloggen, vill jag presentera den kristna tron.Och jag vill ha bibeln i centrum, jag tror fullt och fast på att det är just bibeln en kristen skall ha som sin källa.. Har du frågor, eller funderar på nåt, får du mer än gärna fråga... Svarar så gott jag kan...

Gud är allvetande !

Kategori: Gud

Gud är allvetande!  Dvs. han ser allt, han vet allt som går att veta nåt om !
Han vet allt om varje människa som har funnits, som finns nu, och som kommer att finnas.
Det går inte att lura Gud!  Man kan inte få honom att tro nåt om en själv, som inte är sant!
Gud vet vad varje människa tänker, innan tanken har nått hennes hjärna...
Han vet vad hon kommer att säga, innan orden nått hennes läppar..
Inget undgår honom!  Han missar ingenting !   Han ser allt !
När jag tänker på detta, så känner jag trygghet!  Jag behöver inte föreställa mej för Gud . Jag behöver inte dra lååånga förklaringar för att få honom att förstå vad jag menar. Han VET endå allting..
Han förstår vad jag menar!
Gud vet allt om ALLA människor, altså även de som säger sej inte tro att han ens existerar!  ;)
Hans kärlek gäller alla människor, han vill att alla skall komma till tro på honom.
 
Psalm 139, beskriver Gud som allvetande och allestädes närvarande .
 
I vers. 3-4 står det så här :
 
"Om jag sitter eller står, vet du det, du förstår mina tankar fjärran ifrån.
Om jag går eller ligger, utforskar du det,
med alla mina vägar är du förtrogen.
Innan ett ord är på min tunga,
vet du , Herre, allt om det. "
 
 
Kommentera inlägget här: