livetmedGud.blogg.se

Här, på denna bloggen, vill jag presentera den kristna tron.Och jag vill ha bibeln i centrum, jag tror fullt och fast på att det är just bibeln en kristen skall ha som sin källa.. Har du frågor, eller funderar på nåt, får du mer än gärna fråga... Svarar så gott jag kan...

Evangeliet...

Kategori: Frälsningen, Musik

 
Religion --> människans försök att nå Gud , genom vad hon själv kan åstadkomma !
Kristendom --> Gud, i Jesus Kristus kom ned till människan.
 
"Jesus sa : Jag är vägen sanningen och livet .Ingen kommer till fadern utan genom mej ."
 Joh.14.6
 
Det finns ingen frälsning hos någon annan än hos Jesus. Alla människor behöver honom..Du som förnekar honom, just du behöver honom! Du som är fast i en annan religion, du behöver honom..! Du som tycker att ditt liv fungerar utmärkt utan honom, du behöver honom!
Han kom för att frälsa det som var förlorat, dvs.hela mänskligheten!
Kommentera inlägget här: