livetmedGud.blogg.se

Här, på denna bloggen, vill jag presentera den kristna tron.Och jag vill ha bibeln i centrum, jag tror fullt och fast på att det är just bibeln en kristen skall ha som sin källa.. Har du frågor, eller funderar på nåt, får du mer än gärna fråga... Svarar så gott jag kan...

Brister...

Kategori: Ateism/evolutionsteorin

 
  "Har ni hört på maken, det finns folk i Sverige som tror på slumpen! Vad det nu är för någonting, för det är en sorts märklig antiteori. Till och med på svenska universitet i väldigt högtravande läromedel hänvisar man till slumpen, varken intellektuellt eller andligt hederligt. Vi tror inte på slumpen, hur skulle det se ut?

O store slump
när jag din slump beskådar
som du har slumpat med ditt allmakts slump ...
Då brister slumpen ut i lovsångsslump
O store slump ...

Nej, vi vet bättre:

Då brister själen ut i lovsångsljud
O store Gud!

Det finns en Gud!" / Daniel Wiklund, frälsningssoldat.
 
Jag har ofta känt mej ganska förundrat över hur människor kan tro på "slumpen"...Vad är det för nåt?  Slumpen?
"Evolutionsteorin", hur kan man tro på den? ( jag skriver inom situatonstecken, därför att den är inte bevisad, utan är som det låter, en teori..)  Man tror altså att en gång, för länge sedan, fanns nån slags materia i universum, ( eller nåt sånt.)..Och denna materian exploderade, och gav sedan upphov till alla livsformar som vi ser i dag?  Vart anser man att denna "materian " kom ifrån, i såfall?  Anser man inte att nån har skapat den, eller hade den isåfall altid funnits?
Allt som finns till, måste rimligtvis ha  nån slags början på sin existens, eller?
Ingenting kan väl bara uppstå ur "tomma intet"? 
Denna teorin har så länge presenterats för människor som sanning, att man knappt kan tänka sej en annan möjlighet till alltings uppkomst! inte minnst i våra läroböcker är det så..tänk om alla värkligen kollade denna teorin i sömmerna, med alla dess svagheter, vad skulle dom komma fram till då?  En liten gnutta tvivel på dess äkthet, kansje?
Varför inte tro på att det finns en Gud som skapat allting?  Vad skulle det innebära för en människa? Att hon måste ta ställning till honom....!
 
" Dåren säger i sitt hjärta: "Det finns ingen Gud." -   Ps 53
 
 
Kommentera inlägget här: