livetmedGud.blogg.se

Här, på denna bloggen, vill jag presentera den kristna tron.Och jag vill ha bibeln i centrum, jag tror fullt och fast på att det är just bibeln en kristen skall ha som sin källa.. Har du frågor, eller funderar på nåt, får du mer än gärna fråga... Svarar så gott jag kan...

Jesus !

Kategori: Jesus ..

Jesus hade ett underbart budskap;
"Sannerligen, jag säger er: den som hör mitt ord och tror på honom som har sänt mig, han har evigt liv."

                                             
 

"Det är svårt att förhålla sig neutral inför namnet Jesus Kristus. Något som man ofta observerar är hur samma människor som föraktfullt fnyser åt kristen tro, i nästa ögonblick sätter sig och läser dagens horoskop, eller tjusas och fascineras av allehanda ockulta fenomen. Det verkar nästan som om människor i vår tid kan tänka sig att tro på i stort sett vad som helst utom Bibelns Jesus. Vid ett tillfälle sade någon i TV att han minsann trodde lika mycket på Saida som på Jesus. Ändå är det knappast Saida man ropar till när man befinner sig i nöd eller livsfara. När det verkligen gäller vet man nog vad som gäller.

Vad kan det komma sig att namnet Jesus är så kontroversiellt, om han nu bara var en snäll och oförarlig vishetslärare eller filosof, vilket många vill göra gällande? Kan det kanske bero på att Jesus verkligen är den han säger sig vara; Gud själv, kommen till jorden för att rädda människan ur en ohållbar situation? Kan orsaken vara att något i människans inre reagerar starkt så fort Jesus kommer på tal? Kanske är det något mycket känsligt som vidrörs?"  Källa:http://www.gluefox.com/krist.shtm

"Så högt älskade Gud världen, att han utgav sin enda son, på det att var och en som tror på honom inte skall gå under, utan ha evigt liv.Inte sände Gud sin son till världen för att döma världen utan för att världen skulle bli räddat genom honom.Den som tror på honom blir inte dömd.den som inte tror på honom, är redan dömd, för att han inte tror på Guds sons namn" Joh.3.16-18


"Jesus sa:Jag är vägen, sanningen och livet.Ingen kommer till fadern( Gud) utan genom mej.." Joh.14.6

KOMMENTARER:

  • keijo säger:
    2013-12-03 | 20:49:57

    Amen för varje människa som har fått föddas på nyt in den heliga andens kraft och för Jesus blod seger och detta glädjande budskap för Jesus må komma till varje hem och till familjens hjälp detta sista tis som mörket blinder oss med oro,tackmed välsignelse in Jesus namn,keijo södertälje

Kommentera inlägget här: