livetmedGud.blogg.se

Här, på denna bloggen, vill jag presentera den kristna tron.Och jag vill ha bibeln i centrum, jag tror fullt och fast på att det är just bibeln en kristen skall ha som sin källa.. Har du frågor, eller funderar på nåt, får du mer än gärna fråga... Svarar så gott jag kan...

En dag.....

Kategori: Frälsningen

                                              
En dag kommer alla människor att tro..På Jesus Kristus.De kommer att  förstå och se, att det som "dessa kristna" pratade om, var sanningen...
Bibeln talar om detta :
 

"Han var i Guds gestalt, men betraktade inte jämlikhet med Gud som ett byte,
utan utgav sig genom att anta en slavs gestalt då han kom i människors likhet.
När han till det yttre hade blivit människa ,ödmjukade han sig och var lydig intill döden - döden på korset.  Därför upphöjde Gud honom och gav honom namnet över alla namn,  för att i Jesu namn varje knä må böja sig, i himlen och på jorden och under jorden,  och varje tunga må bekänna att Jesus Kristus är Herre, Gud Fadern till ära."  Fil.2,6-11
 
Om en människa inte vill tro på Jesu frälsningsverk i detta  livet, kommer insikten att komma till henne i det nästa.Men, då är det tyvärr för sent att ta ställning.Detta är sanningen, såsom bibeln lär, och som jag tror på av hela mitt hjärta...Det viktigaste budskapet vi som kristna kan ge till andra är just detta: Du bestämmer i detta livet vart du skall vara i det nästa, i evigheten...
Jesus har betalat för din själ, med sitt eget blod.Han har betalat "biljetten" för dej till himlen...
Hans fråga är till alla: "vill du ha den?"
    
               
Kommentera inlägget här: