livetmedGud.blogg.se

Här, på denna bloggen, vill jag presentera den kristna tron.Och jag vill ha bibeln i centrum, jag tror fullt och fast på att det är just bibeln en kristen skall ha som sin källa.. Har du frågor, eller funderar på nåt, får du mer än gärna fråga... Svarar så gott jag kan...

Varför ?

Kategori: Frälsningen


Varför borde du bli en kristen? Varför borde du bli frälst,dvs."räddat" ?
Man blir det inte genom att "ge Gud en chans"....Genom att "kolla om detta är nåt för mej".
Nej, man blir det därför att det finns inget annat val! Man blir det, därför att man har kommit till insikt om att Gud har skapat denna världen, det är Han som gjort mej en "tjänst" ,genom att i mitt ställe låta Jesus ta MITT straff! Man inser, och tror, att utan Jesus måste jag själv stå inför min skapare en dag, jag måste själv stå till svars för mitt liv..... ( En kristen har inte nån "fribiljett" för att synda, men hon har en Gud som förlåter, för Jesu skull....om hom ångrar sej uppriktigt..)
Gud är inte skyldig människan nånting!  Vi kan aldrig kräva nåt av Gud! Utan, han GER av sin nåd, till den som vill ha..Han GER frälsningen, som är fullbordat, till den som vill ta emot den!
Att bli en kristen, är inte att "gå med i en församling"....(det kan du göra, men frälsningen handlar inte om det) Att bli en kristen, handlar om liv eller död! Det handlar inte om att skaffa sej en ny, kul "hobby"..
Det handlar om livet...! Ditt liv..Här, och efter du har lämnat detta jordiska.....

                              
 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: