livetmedGud.blogg.se

Här, på denna bloggen, vill jag presentera den kristna tron.Och jag vill ha bibeln i centrum, jag tror fullt och fast på att det är just bibeln en kristen skall ha som sin källa.. Har du frågor, eller funderar på nåt, får du mer än gärna fråga... Svarar så gott jag kan...

Bevis?

Kategori: Frälsningen

Många människor säger sej vilja ha nåt slags "bevis" på att Gud existerar, innan de eventuellt kan tänka sej att tro på honom.
Men det är inte så det fungerar.Det är GUD som har satt upp "spelreglerna" för det kristna livet,det kan inte VI göra.
Tron på Gud går emot människans förstånd...Människan vill SE och FÖRSTÅ saker och ting, innnan hon kan tro på det. Men, men Gud är det tvärt om...Våga TRO på Gud, så vill han visa dej vem, och hurdan han är.Han har gjort på detta sättet, för att ingen människa skall kunna berömma sej själva...Utan, vi skall FÖRSTÅ att ALL ära tillhör Gud...
Gud är så mycket större än en människas intellekt....En människa kan tro att hon är sååå smart, och kan allting.Men, inför Gud väger detta lätt..
 
"Ty detta budskap om korset är en dårskap för dem som blir förtappade, men för oss som blir frälsta är det en Guds kraft till frälsning. Det står ju skrivet: Jag skall göra de visas visdom om intet, och de förståndigas förstånd skall jag slå ner. Var är de visa? Var är de skriftlärda? Var är den här världens ordvrängare? Har inte Gud gjort den här världens visdom till dårskap?  Jo, eftersom världen i sin visdom inte lärde känna Gud i hans vishet, beslöt Gud att genom den dårskap som vi predikar frälsa dem som tror. "   1.Kor.18-22
 
Kommentera inlägget här: