livetmedGud.blogg.se

Här, på denna bloggen, vill jag presentera den kristna tron.Och jag vill ha bibeln i centrum, jag tror fullt och fast på att det är just bibeln en kristen skall ha som sin källa.. Har du frågor, eller funderar på nåt, får du mer än gärna fråga... Svarar så gott jag kan...

EN väg , EN frälsare , EN Gud !

Kategori: Allmänt, Evangelium.

 "Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv.
Gud har inte sänt sin Son till världen för att döma världen, utan för att världen ska bli frälst genom honom. Den som tror på honom blir inte dömd. Men den som inte tror är redan dömd, eftersom han inte tror på Guds enfödde Sons namn.
"  Joh.3.16-18
 
"Var och en som tror på Jesus,han blir frälst". (Ett Guds barn)  Han/hon kommer inte under nån dom.
"Den som INTE tror på Jesus,han ÄR redan dömd..
 
Jesus sade till honom: "Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern  ( Gud ) utom genom mig. "   Joh.14.16
 
Jesus är vägen till Gud, Han är sanningen om Gud,Han är livet,det eviga livet..
 
Detta är stärka ord!
 
De säger att INGEN annan kan föra dej till Gud.
INGEN annan  tro/religion kan frälsa dej! Det fins endast EN,Han heter Jesus Kristus...
 

KOMMENTARER:

  • Fanny säger:
    2015-04-21 | 22:54:53

    Tycker du att man borde få vara i kyrkan (gifta sig, döpa sina barn o.s.v.) även fast man gått ur Svenska Kyrkan?

    Svar: Hej.Jo,det tycker jag nog.Fast,jag förstår egentligen inte VARFÖR man vill gifta sej,OCH döpa sina barn där,om man gått ur kyrkan.
    pysslandet.blogg.se

Kommentera inlägget här: